
صدیقه سادات پیروان کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره با خواص توت فرنگی گفت: تقریبا همه مردم به جز آنهایی که به توت فرنگی آلرژی دارند،

دكتر شیوا مرتضایی در گفت وگو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: هرگز خود را از غذاهایی که بیشترین ارزش غذایی را دارند محروم نكنید.

محققان می گویند، مصرف زیاد نوشیدنی های انرژی زا به دندان ها آسیب می رساند.
به نقل از سایت «هلث نیوز»، میزان بالای اسید در این نوشیدنی ها باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.
ادامه مطلب.......

آزمایش ها نشان می دهد که روغن این میوه، با مولکولهای خطرناک (فری رادیکالها) که در هرچیزی اعم از پیری، بیماری قلبی و سرطان نقش دارند، مبارزه میکند. دانشمندان معتقدند که اوکادو (Avocado) میتواند به عنوان سلاحی برای مبارزه با پیری و بیماری، مورد استفاده قرار گیرد.

این روزها نمک در همه غذاهای ما دیده می شود. غذاهای آماده، فست فود ها و تنقلاتی که مصرف می کنیم، همه حاوی مقادیر زیادی نمک در خود هستند؛ و نمک، یکی از منابع اصلی سدیم. تخمین زده می شود که هر فرد، روزانه نزدیک به ۳۵۰۰ میلی گرم سدیم مصرف می کند. البته گفته می شود اگر شما در معرض بیماری های قبلی و فشار خون هستید، بهتر است این میزان را به ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهید. اما برای این کار، قدم نخست، افزایش آگاهی ها و فراموش کردن برخی تصورات غلط در خصوص نمک است.
پس برای دانستن بیشتر در خصوص نمک و سلامتی خود، این مطلب را از دست ندهید.

نتایج یک تحقیق نشان می دهد، کشمش علاوه بر خوش طعم کردن نان ها و کلوچه ها می تواند برای فشار خون نیز مفید باشد. محققان مرکز تحقیقات متابولیک لوئیزویل می گویند خوردن کشمش سه بار در روز می تواند فشار خون را در حد طبیعی نگاه دارد. به گفته این محققان، اگر یک انتخاب بین خوردن کشمش و دیگر تنقلات مانند شکلات ها دارید، حداقل برای پایین آوردن فشار خون، کشمش را انتخاب کنید.
ادامه مطلب.........

یکی از عوامل مهم در بروز بیماریهای قلبی عروقی، فشار خون بالا است که عدهی زیادی از مردم را گرفتار خود کرده است.
متأسفانه سالانه نزدیک به 8 میلیون نفر در سرتاسر جهان به دلیل فشارخون بالا و ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی جان خود را از دست میدهند. برای همین محققان بی وقفه در حال انجام پژوهشهای متعدد هستند تا راه های جدیدی برای مقابله با این بیماری پیدا کنند.
ادامه مطلب........

محققان آمریکایی در تحقیقات تازه خود دریافتند که مصرف فلفل قرمز نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی بازی می کند.
این تحقیقات نشان می دهد که فلفل قرمز فواید بیشماری دارد و نقش زیادی در محافظت از قلب در مقابل بیماریها ایفا می کند بویژه که بیماریهای قلبی اولین عامل مرگ و میر در جهان به شمار می آید.
ادامه مطلب.......
شما در بسیاری از مواقع بدون اینکه کاری انجام داده باشید احساس خستگی می کنید، علت این خستگی
ممکن است کمبود آب بدن باشد. آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول های بدن می شود و
کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول ها می شود. اگر بدن شما به اندازه کافی پر آب باشد، قلب
شما نیز مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بیشتری کار کند.

سعید حسینی گفت: بادام هندی، مقادیر زیادی چربیهای سالم دارد این چربیها عموماً از ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری میكند.
ادامه مطلب.......

