نوشته شده توسط : payam

۱۰ خاصیت بسیار مهم مصرف آب







اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون.
مصرف منظم آب به مغز کمک می کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان، بدن به آب نیاز دارد. آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن محافظت می کند.
به گزارش MSN از کل وزن بدن ۶۰ درصد آن از آب تشکیل شده است که هر روز مقداری از آن از طریق عرق کردن، ادرار و نفس کشیدن از دست می رود. اگر چه مصرف روزی ۸ لیوان آب توصیه شده است اما در واقع مقدار آب مورد نیاز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسیت، سن، فعالیت بدنی، آب و هوا، ابتلا به بیماری و … ارتباط دارد.
یک فرد سالم و فعال با یک رژیم غذایی سالم می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند.
نکات زیر درباره نوشیدن آب خواندنی است:

 

 

ادامه مطلب....



:: موضوعات مرتبط: خبرها , ,
:: برچسب‌ها: اکسیژن , خون , اسیدلاکتیک , گرفتگی عضلانی , آب , مصرف , رطوبت , نرمی , عرق کردن , ادرار , آب و هوا , نفس کشیدن , جنسیت , رژیم غذایی , تشنگی , گوجه فرنگی , اعضای داخلی , هضم , فشار خون , سکته مغزی , پوست , کمر درد , سردرد , عفونت , لنفاوی , غضروف , بوی دهان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1473
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : payam

داروهای غیرمجاز در ورزش، مشکلی بزرگ برای سلامت مردان

معضل سوء مصرف داروهای غیرمجاز یا دوپینگ به‌طور روزافزونی افزایش یافته و مشکلات زیادی برای ورزش کشور و از آن مهم‌تر سلامت ورزشکاران جوان که قسمت اعظم آنها را مردان تشکیل می‌دهند، به بار آورده است.


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: دوپینگ در ایران با مشکلات خاصی همراه است که از آن‌جمله می‌توان به عدم مشاوره ورزشکاران با افراد مطلع و اخذ اطلاعات غلط از افراد ناآگاه و سودجو، شیوع بالای مصرف دارو در ورزشکاران آماتور، استفاده از داروهای غیرمتناسب با نوع ورزش و داروهای پرعارضه و استاندارد نبودن مكمل‌های ورزشی در کشور اشاره کرد.

دکتر فرزین حلب‌چی ادامه داد: با توجه به شیوع بالا و خطرات مصرف داروهای غیرمجاز برای سلامت مردان، باید به عوارض جانبی داروهای پرمصرف در کشور یعنی استروئیدهای آنابولیک ، محرک‌ها ، هورمون رشد و داروهای ادرارآورتوجه ویژه ای شود.

 

 

ادامه مطلب....



:: موضوعات مرتبط: لاغری , ,
:: برچسب‌ها: مصرف دارو , غیرمجاز , دوپینگ , ورزش , سلامت , مرد , پرعارضه , مكمل‌ , استروئید , آنابولیک , هورمون رشد , ادرارآور , تستوسترون , افزایش وزن , حجم , قدرت , عضلات , قلبی عروقی , افزایش فشار خون , تجمع , آب , بدن , لخته , افزایش چربی , کاهش چربی , افزایش غلظت , اختلال , عضله قلب , ریتم , قلب , سکته قلبی , خطر مرگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 1656
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : payam

افراد پرحرف به بیماری های حنجره مبتلا می شوند

پزشك متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: افراد پرحرف و پرسر و صدا در معرض ابتلا به بیماری های حنجره مانند ندول و پلیپ قرار دارند.
 
 



:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: گوش , حلق , بینی , پرحرف , پرسر , صدا , بیماری های حنجره , ندول , پلیپ , خشن , تارهای , صوتی , حنجره , گرفتگی , گفتار درمانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1514
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : payam
بهترین نوع حمام کردن



شما یک روز در میان حمام می‌روید یا هر روز؟ چند دست موهایتان را شامپو می‌کنید؟ با چه شامپویی موهایتان را می‌شویید؟
حمام رفتن هم راه و رسمی دارد که دانستن و رعایت آن می‌تواند شما را سرحال‌تر و پاکیزه‌تر کند.
با دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و مو، درباره روش‌های صحیح حمام کردن از منظر یک متخصص پوست به گفتگو نشسته‌ایم.

آقای دکتر! بعضی‌ها عادت دارند دوش بگیرند و بعضی‌ها عادت دارند در وان بخوابند. از بین این دو عادت، کدام یکی سالم‌تر است؟
راستش، این دو عادت، تفاوت چندانی با هم ندارند. البته یک تفاوت مختصر وجود دارد که باید به آن اشاره کنم. به‌طور معمول وقتی دوش می‌گیرید، آب روی سر و بدن‌تان جاری می‌شود و پوست و موی‌تان را شستشو می‌دهد و می‌رود. این آب، آبی است که جریان دارد و از آب لوله‌کشی شهر است و طبیعتا پاکیزه. ولی وقتی وان را پر می‌کنید و در آن دراز می‌کشید، آب راکد است و امکان آلودگی آن وجود دارد و مقداری از چرک بدن وارد آب وان می‌شود. از طرف دیگر، وقتی دوش می‌گیرید آب کمتری استفاده می‌شود تا بخواهید برای حمام کردن تمام اعضای خانواده وان را از آب پر و خالی کنید. همچنین شستشوی کامل بدن و اعمال بهداشتی زیر دوش راحت‌تر است.

 

ادامه مطلب....



:: موضوعات مرتبط: خبرها , ,
:: برچسب‌ها: پوست , حمام , است , شامپو , این , روز , وان , بار , میان , باید , اگر , استفاده , شما , کیسه , دوش , برای , خشک , کنید , وقتی , دارد , بهترین , نوع , حمام , کردن , ,
:: بازدید از این مطلب : 1650
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : payam
بررسی بیماری های گوارشی شایع در مردان


یک فوق تخصص بیماریهای کبد و گوارش با بیان اینکه « در بسیاری از کشورها بیماری های بدخیم روده بزرگ را چه در مردان و چه در میان زنان به عنوان سومین و چهارمین سرطان شایع می شناسند» گفت:« سرعت شیوع این بیماری در کشور ما رو به افزایش است و نیاز به بررسی در بیماران مشکوک وجود دارد»
دکتر شهرام آگاه در رابطه با بیماری های گوارشی در مردان در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«بیماری های گوارشی هم در مردان و هم در زنان دیده می شود اما باید توجه داشت که برخی بیمارهای دستگاه های دیگر بدن در یک جنس شیوع بیشتری دارد.»
وی در ادامه در مورد شایع ترین بیماری های دستگاه گوارش گفت:« ریفلاکس، سوء هاضمه، زخم پپتیک از جمله بیماری های خوش خیم دستگاه گوارش فوقانی هستند که در مورد اینکه شیوع این بیماری ها در مردان بیشتر است یا زنان باید گفت که در بیماری ریفلاکس شیوع جنسی این بیماری اغلب تفاوتی نمی کند ولی در برخی مطالعات مشخص شده که این بیماری در مردان شایع تر است و ممکن است علت آن به دلیل تغذیه و عوامل شغلی مردان مربوط باشد.»

 

ادامه مطلب....



:: موضوعات مرتبط: خبرها , ,
:: برچسب‌ها: بیماری , این , های , است , مردان , شیوع , زنان , شایع , سرطان , شده , گوارش , مورد , دیگر , دستگاه , گوارشی , شود , بیشتری , التهاب , روده , بررسی , بیماری , های , گوارشی , شایع , در , مردان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1654
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : payam
شادبودن عامل مهم جوانی پوست


یك متخصص پوست و زیبایی گفت:شادبودن و داشتن روحیه‌ای شاد ،عامل مهم جوانی پوست و جلوگیری از بروز پیری زودرس محسوب می‌شود.
خلیل صداقت پیشه،متخصص پوست و زیبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:شاد بودن و داشتن روحیه شاد،عامل مهم جوانی پوست و جلوگیری از بروز پیری زودررس پوست بویژه در سنین جوانی است.

وی گفت:در مقابل شادی،افسردگی است كه در طولانی مدت موجب كدرشدن پوست و مستعدكردن آن برای بروز بیماری‌های آسیب رسان به سیستم عصبی می‌شود و براثر آن خطوط اخم،اطراف لب‌ها و بویژه دور چشم‌ها بوجود می‌آید كه این مسئله در دراز مدت موجب بروز پیری و چروكیدگی پوست می‌شود.

صداقت پیشه تصریح كرد:رفع چین و چروك‌های ناشی از افسردگی و ناراحتی‌های روحی در صورت مراجعه زودهنگام فرد به متخصصان پوست و خارج شدن از حالت افسردگی امكان پذیر است.

 

ادامه مطلب....



:: برچسب‌ها: پوست , بروز , می‌شود , جلوگیری , موجب , جوانی , پیری , زیبایی , فرد , متخصص , این , است , مدت , افسردگی , ناراحتی‌های , مهم , آسیب , داشتن , شدن , حالت ,
:: بازدید از این مطلب : 1641
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : payam
مسكن‌ها همیشه داروی شفابخش سردرد نیستند


یك متخصص مغز و اعصاب ضمن تشریح تقسیم‌بندی‌های سردرد و راه‌های مواجهه با آنها گفت: مسكن‌ها همیشه داروی شفابخش سردرد نیستند و گاهی اوقات موجب تشدید سردرد می‌شوند.

سردرد یكی از مشكلات شایعی است كه هر انسانی در طول زندگی خود آن را امتحان كرده است. ‌هر فردی با گرفتن سردرد به دنبال راه حلی برای تسكین آن برمی‌آید. ‌برخی‌ها به درمان‌های گیاهی روی ‌می‌آورند و تعدادی هم از داروهای مسكن استفاده می‌كنند و بدون آنكه به پزشك مراجعه كنند به خود درمانی می‌پردازند كه این خوددرمانی در بین مردم كشور ما زیاد دیده می‌شود به‌طوری كه بیشتر ایرانی‌ها در منزل خود به داروخانه‌ای مملو از قرص و دارو مجهز هستند كه بیشتر این افراد نه تنها به خود درمان یپرداخته بلكه برای مشكلات دیگران هم دارو تجویز می‌كنند.

 

 

ادامه مطلب.....



:: موضوعات مرتبط: خبرها , ,
:: برچسب‌ها: سردرد , است , فرد , باید , می‌شود , این , فشار , برای , مغز , شود , باشد , درمان , موجب , افراد , درد , مسكن , سردردهای , خون , ایجاد , اولیه , مسكن‌ها , همیشه , داروی , شفابخش , سردرد , نیستند , مسكن‌ها , همیشه , داروی , شفابخش , سردرد , نیستند , ,
:: بازدید از این مطلب : 1651
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : payam

تشك‌های نرم، نامناسب‌ترین نوع تشك برای خواب هستند



عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور تشك‌های نرم را نامناسب‌ترین نوع تشك برای خوابیدن عنوان كرد و گفت: هنگام خوابیدن بر روی این نوع تشك‌ها در قسمت‌های میانی كمر قوس منفی ایجاد می‌شود كه این حالت آسیب‌ رسان است.


دكتر شهلا زاهدنژاد در گفت‌وگو باایسنا گفت: استراحت و قرار گرفتن در حالت خوابیده برای بهبودی هر بیماری ضروری است؛ اما باید به این نكته توجه داشت كه فرد در حالت درازكش باید احساس راحتی داشته باشد.


وی افزود: حالت خوابیدن از قاعده خاصی پیروی نمی‌كند و فرد به هر صورت كه احساس راحتی كند و احساس درد نداشته باشد می‌تواند بخوابد.

 

 

ادامه مطلب....



:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: تشك‌ , خوابیدن , استراحت , بالش , كمر , نرم , سفت , سخت , گردن , فیزیوتراپ , ستون فقرات , قوس ستون , ناحیه كمر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1411
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : payam

میكروب‌ها ابتلا به آسم را در كودكان كاهش می‌دهند


پژوهشگران اعلام‌ كردند كه احتمال ابتلا به بیماری آسم در كودكان روستایی نسبت به كودكان شهری به ‌دلیل مواجهه با انواع مختلفی از میكروب‌ها كمتر است.


به گزارش فارس، بر اساس تحقیقی كه بر روی 933 كودك در اروپا انجام شده، كاهش خطر ابتلا به آسم به دلیل قرار گرفتن در معرض انواع باكتری‌هاست؛ این تحقیق به تازگی در مجله پزشكی «نیوانگلند» منتشر شده‌ است.


به گفته یكی از محققان بیمارستان كودكان دانشگاه «مونیخ»آلمان، دلیل احتمالی این امر این‌ است كه سیستم ایمنی بدن كودكان باید با استفاده از باكتری‌ها، تفاوت بین میكروب‌های خوب (مفید) و بد (مضر) را تشخیص دهد همچنین این امكان وجود دارد كه برخی از میكروب‌های خوب به میكروب‌های بد حمله كرده و آنها را محو كنند.


به گزارش خبرگزاری «شینهوا»، دانشمندان هنوز علت دقیق محافظت میكروب‌های مزرعه از كودكان در مقابل بیماری‌ها را نمی‌دانند.

ادامه مطلب....



:: موضوعات مرتبط: خبرها , ,
:: برچسب‌ها: آسم , كودكان , میكروب‌ , باكتری‌ , ایمنی بدن , ,
:: بازدید از این مطلب : 1568
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : payam

عصاره ی سیر و لیمو ترش


- مصرف عصاره :
اگر دچار رسوب گرفتگی در رگهای بدن شده ، نیازی به عمل قلب باز وجود ندارد . زیرا گرفتگی
( 30 CC رگها پس از این ، شما را آزار نخواهد داد . فقط کافی است ، روزی نصف استکان ( معادل
از این شربت غلیظ و طبیعی میل نمایید ؛ تا به کلی برطرف گردد .
2 - طرز تهیه :
تعداد 30 حبه ی سیر را پوست گرفته همراه با 5 عدد لیموترش ( شیرازی ) با پوست که قبلا هسته
های آن را گرفته اید ، در هم زن ( میکسر ) بریزید . پس از آن که همه ی محتویات در میکسر له
شد با یک لیتر آب مخلوط نموده و ب جوشانید ( نکته ی مهم : فقط و فقط ، یک بار جوش بخورد ) .
پس از سرد شدن ، آن را از صافی رد نموده و محتویات را داخل یک شیشه بریزید و در یخچال
نگهداری کنید .

 

 

ادامه مطلب....



:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: عصاره , رسوب گرفتگی , عمل قلب , حبه ی سیر , لیموترش , بوی سیر , کلسترل , بد , چربی خون , ورزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 1503
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1390 | نظرات ()